小斜阳

本博内容,全为脑洞,请勿当真。
Toy Boy - Mika

【最近听到一首歌,被歌词虐到吐血。于是搞出这么一个散文诗一样的玩意儿。CP是呆8和学妹。最后附上原歌词。你看了就知道原歌词比我写的虐多了!】

Toy Boy

我叫大卫,男,身高两只手掌大,材质是布料和棉花。我是一个玩具娃娃。

我不会眨眼,也不会说话。缝玩具的老人没有给我喉咙声带或是会转的眼球。但是他却恶作剧一般的塞了一颗矿石在我胸口。于是玩具有了心。

我的第一个主人是一个叫布莱恩的小男孩。他有蓝宝石一样的眼睛和玫瑰花一样的笑容。让石头都为他悸动。

每天晚上,布莱恩都会搂着我入眠。而我却整夜睁着眼,听着他浅浅的呼吸,仿佛那是世界上最优美的乐章,直到天色拂晓。

他越长越大,我也越来越旧。我的上衣掉了一颗扣子,他笨手笨脚的帮我粘好。

他依然每天抱着我。白天写作业的时候就把我放在案头。他喜欢用鲜红的嘴唇心不在焉的咬着笔帽,每做出一道题,就抬头和我相视一笑。

我想我迷恋他。无法自拔的爱上了他。矿石的心脏在大声呐喊着,但是他却永远听不到。

布莱恩请同学来家里做客。那些孩子看到我的时候刺耳的大笑:“你现在还玩布娃娃吗,布莱恩?”

布莱恩紧咬嘴唇,盯着自己的双脚。

从那天之后,布莱恩不再抱我睡觉了。

时间慢慢流逝,我被收进壁橱。樟脑丸的味道很难闻,每一天都好像长的没有尽头。

搬家的时候我被翻了出来,趴在纸箱子里,和旧毛衣一起。布莱恩看见我,犹豫的朝我伸出手。他的手洁白好像花瓣。哦,那天之后我们将相隔一个海湾。

“你还要带这个娃娃走吗,布莱恩?”妈妈在身后开口。

布莱恩望望妈妈,又望望我,湛蓝的眼睛里分明写满依恋。

“你这么大了,况且我们也带不了太多东西。”妈妈说,顺手把我拿出来放到一边。

布莱恩失望的垂下头。但是我知道他从不会违抗妈妈的意志。

我躺在垃圾箱的最上层,眼睁睁望着车子离去。胸口的石头不易察觉的响了一声,我知道那是碎裂的声音。

再见,我的主人。我的快乐和一切,再见。

街边的坏孩子撤掉了我的头,没人听到我紧闭的嘴唇无声的开合、被布莱恩小心翼翼黏上的纽扣滚到地上,再找不见。

棉絮的内脏随风飘散。碎成两半的心在刺骨的空气中颤抖。我最终变成了一团破烂。

人类的世界太现实。只有有声的哭泣才能被听见。

不知在很多年后,布莱恩会不会再想起我,想起在睡梦中被守护的滋味。

不知他会不会给他的孩子讲起我们的故事,一个石头心的玩具,爱上一个蓝眼睛的男孩。

 

Toy Boy -MIKA

I’m a wind-up toy in an up down world

If you leave me all alone, I’ll make a messfor sure

I’ve a heart of gold in a smallest size

Leave me in the dark, you’ll never hear mecry

 

More than an illustration

Points of articulation

Come to life on a brass spring

Such a wonderful plaything

 

It’s a cruel cross that I have to bear

If you come a little closer I’m going topull your hair

More than just a toy in a patch-blue suit

Hold me in your arms I’m just a boy likeyou

 

But your mama thought there was somethingwrong

Didn’t want you sleeping with a boy toolong

It’s a serious thing in a grown-up world

Maybe you’d be better with a Barbie girl

 

You knew that I had adored ya

But you left me in Georgia

Toys are not sentimental

How could I be for rental?

 

She’s the meanest hag that has ever been

Pulled out my insides with an old safetypin

I’m the sorest sight, now I feel like trash

Clothes are made of rags and they don’teven match

 

So she dressed me up as the man she loved

Then threw me in a box when she had hadenough

Now the light of day I no longer see

She stuck her voodoo pins where my eyesused to be

 

Accidentally tragic

Victim of her black magic

Had a boy once who loved me

Now he’s so afraid of me

 

On a long lost day when you’re grey and old

Would you be there remembering your old toyboy?

When your own son's wondering what to be

Tell him the story of a boy like me

 【完】


评论(4)

热度(22)